Mysdag

Min dag igår var världens bästa mysdag, så skulle jag vilja spendera alla mina dagar!

Det började med att jag och Mli gick runt lite på stan, vi kollade för det mesta bara runt på roliga saker. Jag tänkte köpa mig en almaacka men hade ångrat mig så jag kollade på kläder istället. Mli skulle hämta sin brors gamla telefon som varit på lagning, hon har fått den utav honom - snällt.

Jag provade lite kläder men det var inget som föll mig i smaken, jag försökte verkligen gilla alla de dyra klädesplaggen jag testade, men kunde inte hjälpa mig själv. Jag kan inte tänka på annat än att det är så himla dyrt, och inget vill sitta som jag vill att det ska sitta på mig. Så det enda jag hittade var en inflyttningspresent till Angelo,han blir stora killen i början av april. Sen hittade jag även ett svart,sammetsdraperi på lagerhaus som jag köpte hem till mig, Micke och Phoenix.

Jag gick förbi Ica och köpte det väsentligaste till min och Mickes lunch/middag, vi åt hamburgare innan vi gick till arbis. Vi hade fått två stycken veggieburgare utav hans föräldrar, jag har inte ätit dem tidigare men wow vad goda de var. Till och med Micke tyckte det.

När vi hade ätit klart kollade vi på ett avsitt av Heroes, tredje säsongen kommer verkligen med sin beskärda del av överraskningar. Efter det bytte vi om och gick mot arbis, vilken härlig promenad det var. Jag älskar när solen lyser! Väl på Arbis gick arbetet som smort, vi har verkligen kommit in i det där nu! Det blev tyvärr inte så många timmar som vi hade önskat oss.

Efter Arbis fick jag snilleblixten att vi skulle förbi världens bar för att ta en öl ihop. Världens stänger kl.23.00 på onsdagar, och vi var där vid 22.30, så det kändes inte lönt.  Vi gick till ett annat ställe, Babels Torn på kungsgatan - att rekommendera om man bara vill sitta och hänga en stund. Jag och Micke hade en underbar mysstund tillsammans med våra drinkar, Irish Coffe och Rosa Panter, Piggelin och nån vaniljdrink. Alla fyra drinkar var jättegoda, och riktigt starka (vi köpte fyror för 65kr, kruxet var att de hade för små glas för 4cl-drinkar). Jag och Micke satt och pratade om saker man pratar om första gången man träffas, kändes nästa som en första date på nytt. Vi pratade även om vad det var vi hade fallit för hos varandra, och vilka av våra kompisar vi tycker är snyggast osv osv. Det var väldigt trevligt. Det enda som störde det var Petri. En väldigt full kille som ville dansa med Micke hela tiden; "Det handlar om att ge och ta! Känn rytmen, lyssna på musiken!" Det sa han säkert 20 gånger om, till en början var han jättetrevlig, efter ett tag bara irriterande.

Efter våra fyra drinkar gick vi hem, den här promenaden var inte lika rolig som den förra då det var mycket kyligare nu. När vi kom hem gick jag och la mig, fick världens hostattack, och sen ringde Dave. Det var bara Micke som pratade med honom, jag hostade.

Underbar dag igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0