Hanne-Vibeke Holst "Kungamordet"

En fristående fortsättning på succéromanen och tv-serien "Kronprinsessan".

Jag har lånat ut "En lycklig kvinna" till Mickes mamma, så kan inte skriva en recension om den riktigt än.

Nu läser jag en annan bok utav samma författare, baksidetexten till den här boken är inte lika lockande som den förra. Den förra tog jag till mig på direkten, det handlade ju om kärlek och även om hennes förhållande till sin far. Såklart att jag skulle fastna för den...

Holst verkar vara riktigt insatt inom politiken, alla hennes böcker täcker ett visst ämne. Den här boken handlar om en frumisshandlare till Minister, och boken börjar med ett ministerval (som han då förlorar). Och vad gör han då inte när han kommer hem? Just det, frugan... Det är just detta som har fått mig att fortsätta vilja läsa boken, för när jag läste baksidetexten ville jag slänga boken ut ur fönstret, politik intresserar mig inte så mycket. Men det här med frumisshandel är något jag tycker är intressant, förstå mig rätt nu. Jag är verkligen inte för någon typ av misshandel, och jag avskyr sveket av förtroende dessa två partners emellan. Och det är just därför jag har, ändå, fastnat för boken.


Än så länge så är detta ingen bok jag rekommenderar, förutom till dem som är intresserade av politikl. Jag hoppas på att det kommer en turn i boken som gör den mer intressant, för misshandeln kommer inte att räcka. Det går inte att läsa för mycket om det, då blir man istället bara äcklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0