Donald Fauntleroy Duck

Jag gick in på wikipedia idag för att kolla in lite, det är ju alltid så roligt att leta upp saker och ting där. Först så hade jag tänkt skriva om insomnia, för jag har just nu extrema sömnproblem. Men så hittade jag något som var mycket roligare!

För vem tycker inte om Kalle Anka? Eller visste ni att han heter Kalle Magnus Anka på svenska, och Donald Fauntleroy Duck. Jag hade ingen aning om att han hade ett mellannamn...

Kalle var ju först tv-kändis, "Den kloka hönan" 1934, men har här i Sverige varit mest känd som seriefigur, år 2007 var Kalle Anka och c/o den överlägset största upplagan av alla serietidningar. Kalle Anka & C:o är dessutom den enda serietidningen som verkligen är en veckotidning och inte en månads- eller varannanveckastidning.

Här är han, han som vi alla älskar.


Varför gillar vi Kalle? För att han gör bort sig hela tiden? För att han är elak? (För tänk på det, stackars Knatte, Fnatte och Tjatte. De har det rätt så tufft ibland). Eller är det för att han är så misslyckad? Är olyckligt kär största delen?

Det är det här jag älskar med Kalle, skadeglädje liksom. Mohahahaa...


Gillar du Kalle Anka? Varför?

Kommentarer
Postat av: emeliepemelilevejpastej

Haha nä fy jag gillar inte kalle anka. Han är elak och bitter!

2009-04-01 @ 13:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0