Möbelidéer

Jag vet precis vad det är som jag och Micke behöver i vår lägenhet. Jag har suttit på ikeas hemsida med Mickes mamma nu, under tiden som jag väntar på att han ska komma hem så att vi ÄNTLIGEN kan laga mat.

Det vi behöver till köket är ett vitrinskåp, eftersom han har sjukt mycket glas och jag med, men sen så ska vi även få massor av nya glas av Mickes föräldrar. Vitrinskåp var ju väldigt dyra upptäckte vi, till och med med Ikeas standard. Det vi hittade var en ganska så ful vägghylla med tre plan som jag ska leka lite med istället.
Så här ser vägghyllan ut iaf, men jag ska sätta upp en tapet/tygbit bakom hyllan så det ser ut som en vägg. Sen ska jag nog måla den lite, vi får se.

Vi behöver en taklampa också i köket, det är rätt så mörkt i mitt kök för tillfället. Jag har som en ljusslingad grön krans över köksbordet, den är jättesöt men den lyser inte upp så mycket tyvärr. Jag har inte hittat någon fin taklampa ännu som jag tycker passar in, ska kolla med Micke också vad han vill ha, men har ni några förslag på vart det finns fina lampor? I Norrköping finns det en superhärlig butik som heter Maritimaboden, de har extremt fina saker. Men extreeeeemt dyra också...

I hallen har vi bestämt oss för att ta med oss Mickes spegel och inte sätta upp spegelväggen jag hade innan. En spegel måste man ju ha i hallen iaf. Såg på Indiska idag att de hade väldigt fina ljusmarshaller att ha bredvid spegeln, om de får plats ska jag köpa dem. Då skiter jag i vad Micke säger, de här var så fina så de måste jag ha ;)

Jag vill även köpa två par svävande hyllor från Ikea att sätta upp i vår sovalkov. Om vi ska sätta in en garderob bredvid sängen får vi inte plats med några nattduksbord, så då måste vi ju ha hyllor att lägga våra böcker på, mina öronproppar osv osv. Under dem sätter vi ju självklart upp lampor så att vi har läslampor. Jag älskar att läsa innan jag lägger mig.

I vardagsrummet behöver vi även en ny taklampa, den jag har nu är så extremt ful så att jag vill dö. Typ. Men det är spotlights, jag har alltid hatat spotlights.

Ja, nu när jag har bestämt mig för vad jag vill så är det bara pengarna som saknas. Och Mickes godkännande såklart.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jisses vad mycket du har skrivit på bara 2 dagar :P

2009-01-10 @ 20:15:49
URL: http://mammasofia.blogg.se/
Postat av: Karin

Har du varit på Willes el och kollat? Ligger ju där bkakom Swedbank. Sedan finnsju LjusIHem också som ligger utåt Smedby till, inte långt att gå från där du bor =)

2009-01-10 @ 22:21:38
URL: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0