Matlista

Nu har jag gjort klart vår matlista för två veckor framöver. Det jag tänkte att vi skulle äta är: (Micke ska först godkänna den såklart)
Dag 1.) Tacos
         2.) Pannkakor
         3.) Potatis och purjolökssoppa
         4.) Potatisgratäng m. kyckling/Mickes val av kött
         5.) Hemmalagad pizza
         6.) Flygande Jakob (Är det någon som egentligen vet vad som är i den? För jag kommer bara ihåg jordnötter, och att det var vääääldigt länge sen jag åt det...)
         7.) Ris m. lax och räkröra
         8.) Rester (Varje söndag tycker jag det låter bra att äta rester. Tycker inte ni?)
         9.) Grönssakssoppa
       10.) Pasta m. köttfärssås/quornfärs
       11.) Broccolipaj/Mickes val av paj
       12.) Pastasallad
       13.) Ugnskycklingfalukorv
       14.) Den här lördagen har jag inte kommit på något, kommer ni på något gott att äta?
       15.) Så var det söndag igen och rester =)

Ja, det där låter väl inte så pjåkigt, eller hur?

(Och vi måste köpa in allt det här, jag har inget hemma. Det kommer att bli en dyr affär...)


Kommentarer
Postat av: nattah

I flygande jakob är det kyckling, bancon, jordnötter och banan. för att få det lite godare skulle jag dock skippa baconet och ha chasewnötter istället för jordnötter.

och för övrigt tyckerj ag att ni bör äta rester på måndagar istället för söndagar, hahah. för alltså, på söndagar är det ju fortfarande helg = man vill lyxa till det lite (och söndagar är ju överlag en tråkig dag så då vill man ha rolig mat) och måndagar är man ju trött och så vidare, så då kan man äta redan färdiglagade rester.

2009-01-15 @ 15:12:51
URL: http://nogg.se/nattahlie
Postat av: Jennifer

Praktiskt att planera så i förväg, då kanske man vet bättre vad man ska handla oxå och inte köper för köpandets skull eller inpulshandlar!Smart:)

/www.jenniferr.blogg.se

2009-01-15 @ 17:22:56
URL: http://jenniferr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0