En god gärning 7

En annan som brukar följa min blogg rätt så regelbundet är min universitets kompis Tim. Han och jag läste först en pedagogisk tväskurs tillsammans under vårt första år på lärarutbildningen. Då hamnade vi i samma studiegrupp, även med Angelo och Magnus. Våra gruppstunder, då vi egentligen skulle plugga massor, gick ut på att Angelo och Tim diskuterade musik. Vi skrattade åt Magnus konstiga kommentarer, hans klassiska musik-intresse, hans roliga sätt att gå. Allt. Och jag, jag var med på allt och inget hela tiden.

Tim är en kompis som jag alltid har roligt ihop med, trots att jag har gjort bort mig något så fruktansvärt inför honom också... En gång, för länge sen när jag var tillsammans med Leonard, så skulle jag skicka bilder till Leonard över msn. Till sin pojkvän så kan man ju skicka lite mer avklädda kort än till sin kompis. Det värsta var iaf att jag råkade skicka dem till Tim istället. Pinsamt... Men, tur som sagt att det var till Tim och ingen annan. Han kunde ta det, och jag kunde ta att det var han som såg dem.

Jag och Tim åkte till England ihop på studieresa, tillsammans med Frida, Nesim och Jonas. Tim, jag, Frida och Nesim brukar fortfarande träffas så ofta vi kan. Eftersom jag och Tim bor i samma stad så är det honom jag träffar oftast, och det gör mig ingenting, för det är honom jag tycker om mest av alla ;) Vilket INTE innebär att jag inte tycker om de andra mindre!!

Tim! Min studiekamrat, min livskamrat, min lärare, min elev. Tim - en bra kompis!

Jag har redan en länk till Tims blogg, men här kommer den igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0