Älskade granne

Jag är väldigt orolig över min granne Lotta. Jag gick hem till henne i tisdags, efter att jag hade sagt hej då till Spike, för jag ville självklart inte vara själv. Jag grät lite över Spike, och hon tröstade mig. Sen så gav hon mig ett chockbesked som fick mig att inte känna något annat än rädsla; Hon har fått en hjärtinfark. Hon har legat på sjukhuset med EKG, hon är sönderstressad, och hon måste sluta röka och dricka vin.

Vi pratade en stund om vad hon kände, hur hon mådde, vad hon ska göra, hur situationen är på hennes jobb. Jag är förundrad över att hon har klarat av att leva så pass länge som hon har pga hennes jobb, hennes situation gällande rökningen och alkoholen. Men hon är stark. Hon är en underbar människa som förtjänar att leva, och det tror jag att de högre makterna förstår.

Hon ringde mig i lördags och berättade att hon var tillbaka på akuten. Idag så ska hon åka till linköping för att röntga sig. Hon har legat med EKG hela helgen och de har observerat henne hela tiden. Jag ska ringa henne på nästa rast och kolla hur det är med henne. Jag vet inte vad jag ska göra ifall hon har fått ett hemskt besked. Och jag ska göra allt i min makt för att få henne att må bra igen isåfall. Jag hoppas bara på nu att det inte är ett dåligt besked läkarna har att ge henne idag, om de nu kan ge henne ett besked idag. Om jag har möjlighet så struntar jag nog i träningen ikväll för att åka och hälsa på henne istället.

Krya på dig älskade Lotta.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, håller med...Va något speciellt med den balkongen :)

Haha..

Hur mår din granne?

2009-02-18 @ 22:52:24
URL: http://mammasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0