Tentaångest

Jag är så dum i huvudet, jag har haft hur lång tid som helst på mig att plugga till den här nedrans tentan. Men har jag gjort det? Näe... Och jag har tusen bortförklaringar på lager, fast sanningen är ju bara den att jag är för lat. Jag har en förmåga att skjuta fram såna här saker tills det är för sent. Jag tror jag drar mig för det, eftersom om jag misslyckas och har ansträngt mig så vore det förödande. Då är det lättare att få underkänt och kunna säga: "ja, fast det var ju för att jag inte har pluggat"!

Nu har jag bestämt mig för att det får gå som det går, så ska jag ta mig i kragen. Jag måste ta mig i kragen! Nu ska mitt seriösa pluggliv börja, jag ska inte göra något annat. Jag ska hitta motivationen igen, hitta glöden och hitta kämparen inuti mig. Nu jävlar.



Kommentarer
Postat av: pjoltas

Åh..vad jag känner igen mig! Det går nog bra ska du se. Lycka till! Dags för nytt efternamn? Kolla in http://pjoltas.blogg.se

2009-04-15 @ 11:05:05
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0