Nostalgitripp till Söderköping

Igår så åkte jag och hälsade på Marina i Söderköping, där har jag inte varit på säkert två år. Jag gick både högstadiet och gymnasiet i den pitoreska staden Söderköping. Sammanlagt sex år och jag kände knappt igen mig igår. Visserligen så var jag i den delen av Söderköping som jag tidigare, i stort sett, aldrig varit i, så inte så konstigt om jag inte hittade just där. Men när jag kom till Söderköpings Brunn, så gick jag därifrån till busstationen, den vägen jag gick fram och tillbaka varje skoldag på högstadiet. DÄR KÄNDE JAG INTE IGEN MIG! Hur konstigt som helst!

Jag gjorde ju även bort mig, jag kollade fel i busstidstabellen. Jag trodde det gick en buss 22.50, men den gick 22.15... Nästa buss gick 01.00, så jag fick ringa till Micke. Eftersom jag skulle upp tidigt idag så kunde jag tyvärr inte vänta på den sista bussen. Micke var väl inte överlycklig, men han fick chips och cola för det så lite glad blev han nog. Och jag bjöd på parkeringsavgiften också.

Jag fick mig alltså en nattlig promenad, på kanske 2 kilometer. Jag gick till Statoil för det är det enda stället som är öppet då, dit gick jag för att värma mig och köpa en macka.

När Micke och jag kom hem så kollade vi på ett avsnitt av Heroes, jag är så ledsen över att vi bara har ett avsnitt kvar nu... Tyvärr orkade jag inte kolla klart på det avsnittet, så jag har iaf ett och ett halvt avsnitt kvar. Nice =)

Nu sitter jag på jobbet och mår pyton efter promenaden igår, det var nog lite för kallt för min stackars hals...

Kommentarer
Postat av: jossan

japp ;) allt bra idag? :)

kram

2009-04-04 @ 10:54:34
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: jossan

mm samma här :( men det är fint väder ute iallfall :D

kram

2009-04-04 @ 11:20:11
URL: http://ligon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0