Spanien

Jag vill så jättegärna tillbaka till Spanien. Fy vad jag hade roligt sist jag var där med universitetet. Har nog inte varit på en bättre resa än de jag har varit på med universitetet. Spanien och England - shit vad roligt det var!

Jag fick en "toque" av José inatt. (Menas med att man ringer en signal bara, visa lite affection och saknad typ). Jag har inte pratat med honom på jättelänge, men vilken människa han är. Kommer ihåg första gången som vi träffades, då hade jag varit i Spanien i nån dag bara så jag kom inte ihåg det där med att man pussas när man hälsar. Så när jag blev presenterad för honom så sträckte jag fram handen och han blev jätteförnämnad... haha! Det var inte min mening att förolämpa honom, men de hade överseende tack och lov=)  Jag hängde väldigt mycket med José i Málaga, han visade mig massor av ställen osv som jag aldrig skulle märkt om jag bara gick runt där som turist. Så; muchissimas gracias José!

Varför jag kom in på det här är för att jag är så sugen på att flytta ner. Jag vill så gärna flytta dit för en längre period, minst 10 veckor iaf. Jag skulle kunna tänka mig att både plugga och jobba, eller något utav det. Vad jag gör där nere spelar faktiskt inte så stor roll, bara jag får lära mig mer spanska.

Nu ska jag fortsätta jobba, jag är lite sen idag. Jag missade pendeln, blev svinsur och har tyvärr inte kommit över det än. Men nu ska vi ha möte, hoppas på att bli lite mer pepp och så ska jag dricka lite kaffe!

Har ni några tips på hemsidor man kan kolla upp innan man drar iväg? Typ jobb, språkresor what ever!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0