Pluggdag

Trots att jag inte börjar skolan förrän kl. 15.15 så är jag vaken nu, jag gick faktiskt upp samtidigt som Micke (vilket var 07.30). Jag har ju jättesvårt för att somna om när jag har vaknat, så det var bara att gå upp (fast jag hade ju faktiskt ställt klockan på 8 för att jag är tvungen att plugga).

Jag åt frukost med Micke och hans mamma, hon är ledig idag men vaknade jättetidigt tack vare mig och Micke. Hon sa att det lät massor från hans rum, typ som att någon av oss hade ramlat ner från sängen, vilket ingen av oss hade gjort. Micke sa att jag hade slagit i väggen, det var säkert det hon hörde. Vilken hörsel hon har, pinsamt!Micke gick till jobbet, jag och Maud satt och pratade i typ en timma, så som vi alltid gör. Vi pratade om massa tjejsaker; hästar, minnen, dåliga läkare och mensvärk. Nu pratar hon i telefonen och jag pluggar.

Jag märker att språkhistoria är mycket svårare än vad jag trodde. Jag trodde jag skulle glänsa på det här, tack vare latinet, men Old English och latin var inte så lika varandra som jag hade hoppats på. Och sen så har jag ju ändå glömt all latin-typiskt! Fast det är fortfarande intressant!

Jag tror att jag ska unna mig köplunch idag, som jag gjorde i förrgår efter tentan! (Jag köpte thaimat på Spicy Hot, niiice!) Idag kan jag nog tänka mig veggolasagne från Keyhuset, gotti! Egentligen borde jag dra in på alla onödiga köp, men mat måste jag ju ha. Det blir för tidigt att äta mat här innan skolan, och undra om jag hinner äta på universitetet innan seminariumet? Spännande...

Träningen igår gick bra, jag tyckte jag gav gymnasterna tillräckligt med styrka men så kom Erica... Och vips så blev det 20minuter extra med styrka (Jag är glad över att jag slipper Tommy!). Vi behöver det ju, och det är bra (BEACH NOLLÅTTA+RM)...


Spike är kär i mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0