History of English, Home Exam.

Othere saede his hlaforde, AElfrede cyninge, paet he ealra Nordmonna....Ja, ni förstår. Eller inte kanske. Jag gört inte iaf. Vi ska: Translate the passage into modern English. Comment on words, what is the tense, number and person? etc, etc, etc.


hemtentaskrivbord.

När jag skulle söka till universitetet så kollade jag på vad jag kunde läsa med språk. Eftersom Journalistutbildningen var utesluten, så blev det lärarprogrammet för min del med språkinriktning. Men vill jag bli lärare? Jag vill hålla på med språk, som språkvetare/historiker...Kan jag plugga vidare sen?

Jag var hemma hos Krillo och Camillo nyss. Krille har tatuerat sig, han har skrivit Camilla på bröstet (över hjärtat såklart!) Jag tyckte det var gulligt, men dumdristigt också! De som gjorde slut för en vecka, en månad sen för att Krille inte var kär längre. Har han ångrat sig nu? Gör han det här bara för att gottgöra Camilla för att han gjorde slut med henne? Eller gör han det för ren kärlek?


Krille, Leonard, Jag och Camilla.

Jag blev bjuden på kaffe, underbart, och vi kollade på Björn Gustavsson på youtube, ännu mer underbart. Jag är så kär i honom, bara att kolla på honom får mig att skratta. Och på tal om skratt, igår när jag och Micke låg i sängen så gjorde han ett jätteroligt ljud med munnen. Jag började skratta som en galning, och försökte härma honom. Det gick inget bra, och jag skrattade desto mer. Underbart med spontana magkrampsskrattsstunder! Love it!

Josse ska komma hem till mig senare, kl. 13.00, för att lära sig hur hon ska ta hand om Phoenix när jag är borta i Storbritanien. Det ska bli väldans mysigt, det var ett tag sen jag träffade henne ensam. Jag har alltid så roligt ihop med henne. Hon är rolig. Precis som med Malin. Och Mli, fast henne bör jag egentligen inte nämna för hon är i en klass för sig!


Min kattvakt.

Kommentarer
Postat av: Anna (IGEN)

shit, jag börjar bli tröttsam! men jag kom på en bra idé, angående språk alltså. bli fredrik lindström, det ska jag bli.. vi kan jobba som honom tillsammans :)

2008-02-20 @ 14:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0