Englandsföreberedelser - ord.

Echt - adjective = typical
lea - noun = a grassland
weald - noun = a woodland
wax - verb = to increase, to grow or to become
blue streak - noun = something moving very fast
white shoe - noun = refering to a rich and posh businessman

Ja, vilka ord man kan hitta! Jag ska lära mig dem här orden och använda dem flititgt under Englandsresan.

För dem som inte vet vad jag ska göra så ska jag åka på en studieresa med engelskainriktningen. Vi ska först till Liverpool (jag, tim, jonas, frida och nessim) fre-söndagsmorgon, sen ska vi åka ner till Chester för att möta upp resten av universitetsfolket. I Chester ska vi möta borgmästaren, gå på katolska skolor och utflykter. Vi ska även på en dagsutflykt till Wales.Sen efter den veckan har vi en veckas ledigt där vi ska kolla upp 3 kulturella blahajer. Jag och mitt gäng ska upp till Skottland och se Loch Ness bland annat!

Där, nu vet ni vad jag ska göra...


Jag är ett dåligt fan och har inte köpt Michael Jacksons nya album, men jag ser fram emot att införskaffa den i England.

Jag älskar Micke, väldigt mycket! Han kom och hämtade upp mig efter träningen (efter att han hade träffat Johan på världens, han hade druckit tre öl och luktade himla gott!)Erica sa att alla pojkvänner som kommer dit måste göra en kullerbytta, Micke gjorde både en framåt och bakåt! Jag blev jättestolt!! :D
Micke ska bjuda mig på mat (han ska laga mat hemma hos mig - färskpasta, kyckling, bearnaissås och sallad...mmmm...) och sen ska vi gå på bio. Eller jag måste först bli klar med min tenta, om jag inte blir det så kan jag ju tyvärr inte! (Men vi firar 3 månader på torsdag, wohooooo <3)

Jag sa åt mitt syskonbarn att inte komma hit idag, jag har nog tyvärr ingen tid för det... Tråkigt! Men det känns bättre att hon kommer hit när jag INTE har en tenta, så jag har tid med henne! Jag fick reda på mitt tentaresultat för British Cultural Studies, jag blev underkänd. Men det var jag förberedd på! Jaja, ska ta nya tag efter resan.


Jag och min bäbis

Nä, nu ska jag ta tag i mitt arbete kring Middle English. Jag tror att jag är helt klar med Old Englishdelen på tentan, så nu är det bara en halva kvar. Skönt det, hoppas på att jag kan lämna in den på torsdag så slipper jag åka till universitetet på fredagen vid 8... Näe, det låter inget kul! Får sitta uppe hela nätterna idag och imorgon om det ska vara så!

Hej!

image26
Jag ska träffa min baby idag! Underbart <3333

Kommentarer
Postat av: emeliepemelileverpastej

Jaa!! massa mys!

2008-02-26 @ 14:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0