Disco

Nu när jag sitter med min hemtenta så kollar jag i mina gamla latinpapper. Där hittar jag verbet Discere(=lära sig), och första person singular (jag) blir disco. Jag tänker då på dans/musikformen disco, och undrar om det finns ett samband mellan dessa ord. Att de på 70-talet tänkte: "Nu ska vi hitta på något nytt. Folk måste lära sig".

Och när jag sitter här framför datorn och småfnissar börjar jag tänka på det där finska filmklippet där två äldre människor lär ut discomoves (klippet var även med i 100 höjdare tror jag!) Nu sitter jag inte och småfnissar längre, utan verkligen dör av skratt. Jag gillar att se samband, och förstå. Nu förstår jag.

Disco- Jag lär mig dansa tack vare nytänkande finska gamlingar!

image8
En gång i tiden hade jag nästan discofrilla.

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHA jag tänkte också på det där en gång, så förra sommaren blev jag helt till mig när de sålde tröjor som det stod "I

2008-02-20 @ 14:21:32
Postat av: Anna (igen)

ok.. halva min kommentar försvann.. surt!
det stod i alla fall typ så här: HAHA jag tänkte också på det där en gång, så förra sommaren blev jag helt till mig när de sålde tröjor som det stod "I

2008-02-20 @ 14:24:30
Postat av: Anonym

OKEJ! nej, det är fan inte okej.. vad är det för sepe fel på den här skiten?!

sista gången nu!

ok.. halva min kommentar försvann.. surt!
det stod i alla fall typ så här: HAHA jag tänkte också på det där en gång, så förra sommaren blev jag helt till mig när de sålde tröjor som det stod "I LOVE DISCO" på, självklart köpte jag en, vem älskar inte att lära sig liksom!

sedan tillade jag: lycka till på träningen ikväll, jag ligger hemma i sängen och är sjuk, men jag skickar mitt mentala stöd!

2008-02-20 @ 14:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0