Pengaslöseri

Jag som arbetsslös (ja, eller inte längre. men jag får inte pengar förrän i Januari) har köpt julklappar för 2155:-, sen har jag köpt födelsedagspresenter för över 1000:- också. Inte illa pinkat utav nån som inte har pengar. Jag fattar inte hur jag har fått det att gå runt.

Igår köpte jag mat också, jag tyckte att jag köpte lite men ändå så gick det på 476:-. Hur gjorde jag det? Jo, jag köpte en ostjävel som var riktigt dyr. 130;- för julosten nummer 1 som hade en vikt på 2 kg.  Jag läste helt fel på lapparna som stod bredvid, då stod det 59:-/st, men det var ju osten bredvid... Illa.

Idag så är det även julfest med jobbet, och jag måste köpa nya strumpbyxor. Jag tänkte först köpa en ny klänning, men kom på att det skulle jag aldrig haft råd med så det fick bli en gammal klänning men med nya strumpbyxor. Nya strumpbyxor måste jag ha iaf, jag har inga svarta kvar som är hela. Har på mig ett par nu, där högertårna är helt borta på strumpbyxorna. Sen har jag en maska på vänster lår. Inte så vackert, Micke brukar säga att jag ser ut som en hora. Eller han gjorde det en gång iaf.

Innan firmafesten så ska jag hem till Erika i ca två timmar. Det ska bli trevligt att träffa henne en stund innan jag ska tillbaka hit. Då kan vi vara så där flickiga och göra iordning oss ihop som förr i tiden. Riktigt mysigt!

Imorgon så ska jag på 60-års kalas. Kärstin fyller 60 idag - GRATTIS! Jag och Micke ska till Korskyrkan för att träffa hela tjocka släkten och fira Kärstin tillsammans. Ska bli roligt att presentera Micke för alla, och att få träffa alla igen. En del har jag saknat massor! Alla mina syskonbarn - HERE I COME!!

Nu ska jag börja jobba!!

Smell ya later!!

Kommentarer
Postat av: Karin

OMG, lever du?

2008-12-13 @ 20:51:10
URL: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0