Min nya dator.

Idag så köpte jag äntligen en ny dator! Ingen kan vara lyckligare än vad jag är just nu =) Jag ligger i Mickes säng och skriver just nu, han sover. Jag skulle också sova men det gick verkligen inte, jag är för sugen på att leka med min nya ägodel.

 Det blev en HP, 9tums med massa finesser som jag inte har en aning om. Jag fick ju dock inte med ett skrivprogram, förutom WordPad, vilket jag trodde att jag skulle få. Jag trodde faktiskt helt innerligt att man fick med det när man köpte en ny dator. Begagnad kan jag förstå, självklart, men en ny?? Det var ju därför jag köpte den här, så att jag kan ha den på föreläsningar och seminarium i framtiden. Sjukt smart... Men folk (främst Micke då) som hjälpte mig med mitt nya inköp berättade inte det, de trodde väl att varenda en visste att ett bra skrivprogram inte ingick.

En annan sak som jag tyckte var sjukt irriterande, det är min webcam. Jag kan tydligen ta kort med den, men själva skärmen när man har webcamen öppen är för stor för dataskärmen och vi har ännu inte listat ut hur vi ska göra den mindre. Micke är väldigt duktig på datorer, och han har försökt mer än vad jag har, men vi får det inte att funka. Hur kan man konstruera något sådant? Alltså, jag kan ta kort men man ser inte hela symbolen för att ta kort, utan man får lista sig till det. Sjukt svårt att förklara.

Annars så är den jättefin, jag gillar modellen massor! Och jag har ljud!! Tänka sig, jag har inte haft ljud på min dator på över ett år. Jag är i extas!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ohh, minidator?

Testa att ladda ner OpenOffice, helt gratis och fungerar precis som det vanliga office.

2008-12-30 @ 07:44:43
URL: http://www.vackerunderbar.se
Postat av: Rikard

Håller helt med Karin.

OpenOffice (http://sv.openoffice.org/) är så sjukt

mycket bättre än allt annat.

Plus att det är gratis gör ju saken bara bättre.



/Rikard

2009-01-04 @ 17:18:21
URL: http://www.r1nux.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0