Vilken kändis vill du ha som artist på en gårdsfest?

Lyssnade på P3 (som alltid varje morgon) och de pratade om vilken kändis de ville ha med på en privatfest hemma hos dem själva. Programledaren ville först ha Pet Shop Boys, men ångrade sig sen efter att de spelade "Sing Hallelulja" med Dr. Alban, då ville hon helt plötsligt ha Dr. Alban hemma hos sig. What? Jag är inte särskilt kändiskåt (som en viss Camilla...) men hellre P.S.B än Dr. Alban. Jag lyssnar inte på nån av dem, men hellre ett storband än en svensk tråkkändis! Jag vet vem jag skulle välja iaf, och det är inte Dr. Tråkmåns iaf!

Världens bästa!

Idag så har jag skrivit lite mer på min Dickens "uppsats", men den är fortfarande inte klar, men jag orkar inte skriva mer. Nu har jag skrivit typ 3 sidor och det får vara nog! Jag kan nog sitta med där på seminariumet och diskutera ändå! Det är ju det viktigaste! Efter skolan ska jag hem till sjuklingen Micke och äta mat (potatisgratäng, kyckling och pepparsås: nice!). Igår så lagade jag faktiskt till värsta lyxmiddagen för mig själv! Det blev lax på spenatbädd i ugn, med färska champinjoner, tomater, mozarella, cashew, färsk oregano och olivolja på med kokt potatis till. Sjukt imponerad av mig själv och över att det blev så gott (jag hade inget recept så förväntade mig bajs). Tur att det blev gott för det kostade rätt mycket! Men jag glömde min snusdosa i affären som jag köpte samtidigt som ingredienserna! Surt...

Idag så ska jag köpa mig en flaska vin som jag ska dricka alldeles själv hemma hos mig sen efter Micke, för jag ska sitta och plugga ikväll. Jag känner mig inte patetisk eller sorglig, bara ambitiös och rolig! Jag har ju snart praktik igen, och det måste jag planera för innan jag åker till Gotland med mamma. Det ska bli spännande att se hur vi klarar av att vara tillsammans i sträck under fem dagar. Det har vi aldrig varit med om tidigare, ja förutom när jag bodde med henne men det var jag alldeles för ung för att komma ihåg.

Jag och mamma.

(Lyssnar fortfarande på P3 och hör Rihannas nya låt, och hon sjunger verkligen : "You're so ugly when you cry! Please! Cut it out!" Haha, sjukt roligt!!)

Igår så var jag med Mli, det var dömysigt! Det var länge sen det hände, och mer utav det ska det bli. Annars kommer jag inte att klara min vardag!! Efter att jag hade gått därifrån träffade jag på min gamla flamma Simon. Och han har blivit pappa, say what? Den killen? Som inte ens kan ta hand om sig själv? Eller, vem är jag att dömma? Han kanske har ändrat sig... Men det var roligt att se honom iaf!

Vi är rätt så
charmiga ibland!


Fatta att få barn nu? Stört... Men det kanske är på tiden om man tänker på alla andra som skaffar barn nu. Näe, usch så jag säger! Jag tänker verkligen inte skaffa barn nu, jag ska plugga klart först och flytta utomlands! Jag måste ju få leva mitt liv först innan jag ska börja ta hand om en annan. Och vem ska jag skaffa barn med? Micke? Njaaae, han vill nog INTE! haha:)

Sjukt fint väder idag, och jag har på mig en klänning! Feint! Nu får det gärna hålla i sig så att man kan bli lite brun, få vara mer utomhus och känna lite värme och glädje för en gångs skull!

Den här klänningen
 har jag på mig!

Nu ska jag ner till systemet, sen vidare till campusbussen, till diskussionsseminariumet, till campusbussen igen, hem till Micke, äta, hem till mig och Phoenix och sen ska jag plugga. Markus Krunegård ska ju  till Hugos idag, ska man dit iaf?

Jaja,
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna

men brallan! imorgon är krunegård på hugo! och då ska du inte ut, eller hur! ;)

2008-04-18 @ 13:37:13
URL: http://annamaerta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0