En ensam plugg-och-göra-massor-dag idag.

Idag gick jag upp 08.30 och redan så har jag hunnit med att gå till Coop för att köpa frukost, ätit frukost, stoppat i tvätt i tvättmaskinen, plockat fram min Säljöbok som Lydia ska låna av mig, letat busstider tur/retur till Stockholm, maskat av Phoenix, bryggt och hällt upp kaffe. Bland annat.

Vad jag mer ska göra idag är att plugga, jag måste bli klar med Tornbergboken nu mm mm, sen ska jag träffa Lars idag för att plugga Pedagogical Grammar med honom, efter det ska jag träna och efter den kommer Micke hem till mig. Jag kollade med Camilla ifall hon ville att vi skulle svänga förbi henne en snabbis då.

Jag och Mli bestämde oss för att gå på Andreas begravning tillsammans igår över telefonen. Jag kände att jag ville ha henne med mig om jag skulle gå dit, det känns mycket bättre att vara två utbölingar tillsammans än en ensam. Det här är första gången jag går på en öppen begravning. Ska man ha med sig blommor som man går fram och lägger på kistan? Vad händer efteråt? Blir hon begraven direkt efter ceremonin?

Igår låg jag och kollade på Moulin Rouge med Phoenix, efter att jag hade kommit hem från Micke. Den filmen är så underbart bra, jag älskar den! Jag gråter lika mycket varje gång jag ser den! Jag är väldigt svag för kärleksfilmer med olyckligt slut.
 
Jag dansade på Arbis förut,
det påminde lite om Moulin Rouge.

I lördags somnade jag med linserna på i typ två timmar, och jag har fortfarande ont i ögonen. Igår så kunde jag inte ens vara med på träningen för att jag inte kunde sätta i linserna, och jag kan ju verkligen inte träna med glasögon. Jag testade att köra några varv igår, men mina glasögon flög bara av. Så jag fick agera tränare igår. Jag som kände att jag behöver gå igenom mina träningsvarv, det är bara 13 dagar kvar till tävling. Jag sätter inte min flickisflickis längre, och det känns surt! Men jag är den enda i truppen som sätter en handvolt-frivolt, tjoho:D

Jag fick mail från lensway om att de har skickat mina linser nu, de skickades den 4:e så mina linser borde förhoppningsvis komma fram snart (jag hoppas på idag...) Om de linserna kommer snart, så borde mina bruna linser komma snart också! Det ska bli himla nice att bli brunögd igen, de hade nämligen inga knallgröna linser. Too bad. Himla irriterande att jag behövt vänta så himla länge, de har ju en "varorna-skickas-inom-24-timmar-policy" som de inte verkar hålla så bra.

Jag försöker spara pengar till en ny dator nu, jag har väl kanske 2000 på sparkontot som jag säkert behöver använda i slutet av den här månaden bara för att jag är så himla fattig. Och jag måste börja kolla på sommarjobb också, eller kolla MER på sommarjobb. Ett sådant behöver jag iaf, i Sverige eller Spanien. Skit samma vilket egentligen (eller?) för pengar behöver jag ju, så nu känns det som att jag tar vilket som!

Jaharå, nu ska jag gå ner till tvättstugan igen och sen börja skriva sammanfattning av Tornberg.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0