Blommor, Tävlingsadrenalin och husdjurssorg!

 I lördags träffade jag upp Kärstin på stan för att kolla på lite balkongblommor! Det blev en heldag med henne och det var supermysigt och trevligt faktiskt! Jag var helt förvånad och avslappnad hela dagen, det var inte så som det brukar vara mellan oss. Hon fick till och med syn på mina tattueringar, och sa inget mer om dem! Helt förvånansvärt!

Vi testade även lite festklänningar jag kan ha på mig på bröllopet den 17 maj, de var så himla fina! Men om jag köper någon av dem kan jag inte ha på mig mina fina röda skor från Skottland. Och jag köpte dem ju bara för bröllopet... Men jag kan ju ha på mig dem annars också. Som till exempel på lördag när jag ska på 60talsfest (trots att mina skor är lite mer 50tal. Men jag kan vara en lite sen 60talist).


Min idol från 60-talet!
Rawr, vilken kvinna!


Josse kom hem till mig efter att jag var klar med Kärstin. Vi tonade mitt hår, så nu kan jag gå med i Mli Och Towe-gänget för jag har brunt hår. Men det var inte meningen att bli brunt, jag ville ha rött. Det kanske kommer om några tvättar. Mitt hår är ju fortfarande snyggt, men jag ville ju faktiskt ha rött. Och Josse kanske ska flytta in i lägenheten under mig, tjoho vad roligt det skulle vara! Det skulle ju vara kalas om Mli flyttade in i lägenheten över mig också :D Då skulle min lycka vara fulländad, nästan  haha :)


        B1

Tävlingen gick väl sådär för mig på redskapsdelen. Självklart var jag ju tvungen att göra bort mig på trampett, som alltid! Jag ska nog aldrig mer tävla på det för lagets skull. Fattar inte hur det kommer sig egentligen, med tanke på att det kan gå så jävla bra på träningarna! Det är nog adrenalitet och nervositeten som ställer till det. Jag har verkligen inga tävlingsnerver! Micha körde en pikvolt på vårt likavarv (vilket var gruperad volt) så vi fick inga poäng för det varvet, tyvärr! På matta så fick vi som mest avdrag för våra flickis-flickis tror jag, men annars så gick det bra. Jag är extremt imponerad över de som var med och tävlade för första gången i söndags!! Och att vi kom trea (visserligen av fyra lag, men vi kom ju inte sist som sagt!!!).


Gymnastik i mitt <3

Friståendet (dans) gick apbra!! Vi fick 7.6 av 9.8 på det, så det gick kalas!! Publiken började skratta när vi gjorde vårt "metal-move" vilket jag hatar, fortfarande... Och till och med Tommy gick fram till Erica och sa att han tyckte det var bra! Om HAN säger det, då är det ta mig fan bra!!! Aldrig att jag har hört honom ge en komplimang tidigare!! Never verkligen...

I måndags när vi hade trampetträning så tränade vi en stund med smlaget! Det var väldigt roligt, och de är så duktiga så det blev eggande! Jag körde några rondater på bordet, och det gick bra! Jag fick till mitt armdrag (äntligen) i slutet av träningen, och vi hoppade upp på över 6 tjockmattor! (vilket är ashögt!!!) Vi körde även bord på 9 hål, istället för 8, vilket aldrig tidigare har gått bra för mig! It's all in the head, som Erica påminner mig om hela tiden! :D Åh, vad det är lätt att prata bort massa tid på gymnastik!! <3

Igår så gick jag hem till Mli, hon avlivade Rossi igår! Det kändes fan som att det var min egna katt! Jag ville inte gråta inför henne, jag vet inte varför egentligen men jag ville bara trösta henne och visa henne styrka typ! Vet inte om jag kanske skulle ha tröstat henne mer om jag grät ihop med henne... Usch det var så jobbigt! Husdjur blir ju en del av familjen, när ett djur dör är det ju precis som att en i familjen dör! Men Rossi var ju faktiskt gammal, och han har levt ett väldigt bra liv! Mli har tagit så väl hand om honom, hennes lilla bäbis! Och varför ska han få lida för? Då är det bättre att avliva honom! Mli gjorde ett bra val, men ett väldigt svårt val. Jag lider med henne, och för alla som förlorat ett djur. Det är inte lätt. .................Kajsa..............

image57
Det är Rossi som ligger i bakgrunden, och lillebrorsan Morriz som jag matar!
R.I.P Rossi <3



Nu ska jag gå iväg med Camilla till Eriks hjälpen och kollade på lite skor tills på lördag. Jag ska även se om jag hittar något till Tim.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0