Ouch, det gjorde ont.

Jag har suttit uppe och kollat massor på internet nu inatt, det är så underbart att ha internet hemma. Har inte haft det på väldigt länge nu, tack Camilla för lånet!

Nu inatt så tänkte jag kolla lite vad leonard har skrivit i sin dagbok om sin resa i thailand, jag fortsatte att läsa och läste några inlägg han skrivit när vi var tillsammans. Det här inlägget skrev han i februari, vi gjorde slut i oktober. Undra hur mycket han tänkte på det här beslutet under den tiden? Jag känner mig lite lurad. Och ont gjorde det.

"Jag funderar på att göra slut med Malin. Jag orkar inte engagera mig i hennes eller någon annans liv. Jag blir så arg på henne. Hon förstår mig inte. Hon förstår ingenting. Varför tycker jag ens om henne? Det kanske är osäkerheten som lever kvar. Eller rädslan för att vara ensam. Man kan inte bygga ett förhållande på rädslan för att vara ensam. Jag vet av erfarenhet att det inte går. Jag litar inte på henne heller. Jag tror alltid att hon ska vara otrogen. Hon är säkert det också. Jag borde göra slut. Snarast."

Det är verkligen inget jag kommer att dvala över eftersom det vi hade är sedan länge slut och över, han är enbart min kompis. Men det gjorde ont ändå. Såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0