Harry Potter-maraton

Ikväll så är det Harry Potter för hela slanten hemma hos B1. Vem är då B1 undrar ni?! Jo, det är min Harry-bästis!! Hon och jag lärde känna varandra genom Sofia för en herrans massa år sedan. Då fann vi varandra direkt genom dansen, Josse gick dansklass och jag var bara extremt förtjust i dans och gymnastik. Så vi började träffas mer och mer, till slut så märkte vi ju att vi båda var helt galna i Harry Potter. Jag var mer galen i böckerna, hon var mer galen i filmerna. Vi båda hade massor av planscher och stora pappfigurer med Harry Potter på i våra tjejrum. Josse var ju lite värre än jag på det, men sen så hade ju hon en kompis vars pappa jobbade på bion här i stan. Inte så konstigt då med den kontakten... (Jag var bara lite avis. Lite...)

Sen så märkte vi att vi båda älskade Gilmore Girls lika mycket. Hennes favoritlåt med Michael Jackson är "The way you make me feel", så den lyssnar vi ju självklart på när vi träffas. Vi har båda extrem spindelfobi. (Ni skulle ha sett oss i biosalongen när vi såg "Hemligheternas Kammare" på premiären.... Hujedamig!!) Vi båda är viga, och gillar att visa upp det. Så vårt partytrick tillsammans är att visa hur viga och sexiga vi är ihop. =)

Vi har tänkt ha maraton flera gånger, men av någon konstig anledning så blir det inte av. Vi har haft det tidigare, men då hade inte så många filmer släppts! Vi har även kollat på hela första säsongen av Gilmore Girls tillsammans.

Hon är en bra tjej, jag gillar henne mycket. Så ikväll blir det Harry Potter för hela slanten! HP FOR LIFE som Josse skulle ha sagt det ;) Vi får se ifall våra kära pojkvänner har lust att följa med. Jag har ju faktiskt konverterat Micke till Harry Potter. När vi träffades så hade han aldrig läst ut en bok om Harry, men efter ett tag så har han nu läst alla sju böckerna både på engelska och svenska. Och han blir lika irriterad varje gång när en bok tar slut. True Harry fan!

När vi åker och handlar nu så blir det att köpa snacks till maratonet!! Det är ju tönteri att springa ett maraton, nu är det nya tider, en nya era; Harry Potter-maraton!!

Kommentarer
Postat av: Josephine

faaaast jag gillar inte filmerna mer än böckerna malin :P

allt annat verkar stämma haha.

2009-01-15 @ 18:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0