Lönespec

Hm, jag är väldigt förundrad över min lön den här månaden. Jag fick ju sparken från Swemedia den 3/11, men fick två veckors "uppsägningstid" (att jag ändå skulle få betalt i två veckor och slapp jobba under dessa veckorna). Igår så fick jag lönespecen från Swemedia som skulle utbetalas i December, och det står att jag ska få ca 9k!!

De måste ha gjort något fel, för så mycket pengar kan jag absolut inte få. Med tanke på att jag endast skulle få betalt för två veckor, och jag arbetade inte en enda dag av dem. Hur kommer det sig då att jag ska få så mycket pengar när garantilönen per månad ligger på 11000?

Ska jag säga till dem eller inte? Jag väntar nån vecka så får jag se... Om de har gjort bort sig får de ställa det till rätta, jag tänker inte göra det iaf.

Hoppas bara jag får behålla dem, jag behövde verkligen pengar den här månaden. Guds gåva? Ödets ironi? Hm...

Kommentarer
Postat av: Karin

Nej, dom har inte gjort fel. Det är din semesterersättning bla också.

Säg inte till, de sparkar så många så de har ingen koll!!

kram!

2008-12-20 @ 18:08:52
URL: http://www.vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0