World Earth Hour

Världsnaturfonden, WWF, uppmanar världen att släcka alla lampor en timme sista söndagen i mars varje år. Jag kan inte erinra mig om att jag hörde något om det här förra året? Är det här nytt för i år, eller har de hållt på med det här ett tag? Jag tycker iaf om idén, det är ju inte så pjåkigt att värna om miljön, eller hur?!

Norrköping har tagit del av den här timmen, till exempel alla kyrkor i länet ska släcka sina fasadslampor. Norrköping är endast en av 163 kommuner i Sverige som har valt att deltaga. Till och med vår kära Knug visar sitt  deltagande och kommer i år att släcka ner fasadbelysningen på Kungliga slottet, Drottningholms slott, Gripsholms slott och Rosendals slott.  

Jag vill också vara med i den här timman, min syster ska komma förbi oss så vi får väl sitta och mysa i mörkret samtidigt som vi gör iordning oss för en utekväll.

Hur ska ni göra idag kl.20.30?


Kommentarer
Postat av: nesim

Jag satt under en ljuskrona hemma hos mormor och morfar!

Hoppas allt är bra där borta i Norrköping!!

2009-03-28 @ 23:38:31
URL: http://nesim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0