La Voix?

Hur kom det sig att den vann egentligen? Det förstår jag faktiskt inte, så bra var den inte (enligt min mening). Jag röstade inte, vilket jag aldrig gör, och de flesta menar på att jag inte borde ha några åsikter då om jag har valt att inte rösta. Men jag har för mycket åsikter och idéer för att låta de stanna i mitt huvud, jag måste få ut dem. Och jag anser inte att man får rätten att säga sitt om melodifestivalen bara för att man röstade, det är fritt fram att säga sitt när som.

Till exempel jag bryr mig ju inte om folk säger vad de tycker om melodifestivalen även om de inte ens har sett en deltävling ens. De har ju självklart rätt till sitt, som jag som ickeröstare och för andra som är röstare. Alla har ju rätt att säga sitt, alltid. Freedom of speech liksom.

Men iaf, jag vill inte skicka iväg den här låten. Jag tror de flesta röstade på henne bara för att hon kan sjunga, och att Sverige vill skryta med en operasångerska. Jag är faktiskt inte så imponerad, och låten är inget bra. "Can you keep a secret, can you keep a secret?" hm... Och Fredrik Kempe har jag aldrig tyckt om, inte sen han var med själv med sin powerballad för många år sedan...

jaja, nu ska jag inte tänka på det här mer. Nu ska jag plugga och sen bege mig till mitt nya jobb.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nya jobb?

2009-03-16 @ 13:38:48
URL: http://universalappeal.blogg.se/
Postat av: Losan

Njä, Schlagerfestival -> Melodifestival -> Vibryrossintelängresåviskickarnåtknasigtfestival :b

2009-03-16 @ 15:12:23
URL: http://losan.blogg.se/
Postat av: Karin

Yes, hoppas det var ok på Catapult! Vi ses väl imorgon?

2009-03-16 @ 23:11:00
URL: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0