Förfriskningskur á la Smoothie

Jag anser att jag och Micke behöver mer c-vitamin, så jag tänkte att vi ska börja dricka en varsin smoothie per dag. Varför inte lyxa till tillvaron lite, och samtidigt vara nyttiga? Jag anser ju faktiskt att en smoothie på färsk frukt är extremt lyxigt, om jag ska köpa juice hem till oss så är den en koncentrerad eldoradojuice typ. Men nu är det dags att börja förfriska oss, brist på c-vitamin brukar ju vara anledningen till att man blir sjuk... Nu är det slut på det, jag och Micke ska förbli friska för resten av året tycker jag!

Smoothies är ju inte svåra att göra, om man har en stavmixer eller matberedare hemma, typ, så går det ju som smort. Det värsta är ju att de kan bli rätt så dyra, färsk frukt kan ju stiga i priser... Men ett enkelt grundrecept är ju bara : frukt/bär, mjölk, youghurt... Mer behövs ju inte.


Jag vet att min granne gör väldigt mycket smoothies, främst för att främja hennes kropp efter hjärtinfarkten, hon tillägger alltid ingefära i hennes smoothies. Ingefära innehåller mycket antioxidanter, vilket är bra för kroppen.

Det som står på min nästa inköpslista är mycket frukt, bär och ingefära.

Vad har du i dina smoothies?

Kommentarer
Postat av: vesna

tacktack :) va gott!

2009-03-28 @ 16:01:13
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0