FREDAG DEN 13:e

Har ni haft någon otur än? Jag har inte det, tvi-tvi-peppar-peppar-ta-i-trä!

Jag kommer inte ihåg hur det har varit de tidigare åren direkt, men jag har väl inte haft nån mer otur den här dagen än de andra dagarna på året. Jag har relativt mycket otur varje dag istället. Hellre att det är så här än att jag får ta hela årets otur på en och samma dag. Igår till exempel så avlivades Spike. Jag mår väldigt dåligt över det. Jag har gråtit hela veckan, och nu är jag alldeles för chockad över att aldrig mer få träffa honom. Det är en jävla otur att inte få träffa honom något mer. Usch så hemskt!

Tänk om hela årets otur skulle komma på en och samma dag? Tänk om jag bröt foten, avlivade världens bästa hund, förlorade jobbet, hade pengakris, hade sömnbrist, var bakfull på en och samma dag? Glömmas får ju inte mensvärk, tristess på jobbet, alldeles för mycket träningsvärk...

Hela vardagen är fylld med otur, det är vad man gör med det som avgör om det är något dåligt eller inte. Fredag den 13:e är bara ploj. Men det är fortfarande roligt att skylla sin otur på något.

Om det nu inträffar... Vi får väl se ikväll i Linköping då kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0