Famebloggers.com vs. Kulturen

Jag är alltså den enda bloggen på famebloggers.com som ligger under kategorin "Kultur". Hur kommer det sig att ingen annan är intresserad av kultur?

Igår så låg jag och läste David Copperfield i sängen innan jag gick och la mig, jag läser alltid innan jag somnar. Och så skickade jag lite sms med en kollega samtidigt. När jag berättade för honom vilken bok jag läste, frågade han om det var trollkarlen på Tv4. Say what? tänkte jag. 

"Näe, det är en roman skriven av Charles Dickens på 1800-talet!" Svarade jag i mitt sms, varpå min kollega blev sur och kollade upp på internet, hans svarsms : "David Copperfield (born David Seth Kotkin; September 16, 1956) is an American magician and illusionist best known for his combination of illusions and storytelling." (han hade tagit det från wikipedia, vilket jag också gjorde nu : http://en.wikipedia.org/wiki/David_Copperfield_(illusionist) )

Hur kan man inte veta av romanen David Copperfield?

Var är kulturen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0