Scotland

Ja, nu ar jag i Skottland. Veckan i Chester var underbar! Vi hade makalost roligt! Shoppingrundturen kunde jag ha skippat, det var bara dyra markesklader till hogapriser... Sag en jattefin skjorta som jag tyckte skulle passa Micke, men den var sa dyr och jag ville inte kanna mig som en mamma. Han far nagot annat istallet! Jag hittade lite saker till Mli, och sen till B1 ocksa... Sager inte vad det ar...

Vi var pa skolbesok tva dagar, i onsdags och torsdags, och det var valdigt larorikt! Lararna var inte precis likadana som i Sverige, vad bra vi har det i Sverige egentligen! Sa kande jag ju efter skolbesok i Spanien ocksa, men anda! England borde ju ha hogre standard an Spanien med tanke pa att England ar ett rikare land! Det forsta jag sag pa den forsta skolan vi besokte var en kille som "faced the wall" for han hade varit "naughty"... Hm...

Vi akte ut pa dagsutflykt till Wales, och shit vilket landskap de har! Massa berg, och vattenfall overallt! Och alla far!! Sa sota! Jag satt bredvid Pester Stalnack (hans engelska namn... haha) och han ar himla trevlig! Sen resten av sallskapet ar ju ocksa roliga, speciellt Frida :D Dar kunde vi inte shoppa direkt, verkar som att alla i Wales ar tanter...

Men iaf, vi anlande till Skottland idag. Vi har precis checkat in pa vart hostel efter virriga minuter pa stan nar vi letade efter busshallsplatsen. Det slutade med att vi tog en taxi... Vi hittade busshallsplatsen, men det stod pa en skylt dar att inga bussar gar dar langre, inte sen april forra aret. Vi vagade inte ta chansen att stanna dar och vanta pa en buss som inte skulle komma, sa vi kallade till oss en taxi. Chaufforen var dotrevlig! Hon hade varldens roligaste dialekt!! Jag maste lyssna pa hur skottarna later imorgon nar vi ska turista oss inne i stan! Haha, tanker pa Willy i Simpsons! Och vi sag faktiskt killar med kilt pa sig idag. Det var nan match i rugby mellan skottar och engelsman. Jag vet att jag kommer gora bort mig nan gang har i Skottland med att saga england/engelskman istallet for skottland/skottar... Vi har ju en "tavling" om vem som gor bort sig mest under resan, jag leder stort! Jag har typ 25 poang medan Tim, som ar tvaa, har 5...

Nu ska vi vara har i fem dagar, sen ska vi dra oss till Glasgow! Det ska ocksa bli himla spannande men det tar jag upp senare istallet!

Jag saknar Phoenix som fan, jag undrar om hon ens kommer att komma ihag vem jag ar! Hon har sakert glomt bort mig tills jag kommer tillbaka! Hoppas inte det, det skulle vara himla trist... Micke vet jag att han kommer ihag mig, det har jag listat ut i hans sms jag fatt! Mmm, jag lever for dessa sms jag far... Inte for att jag far sa manga-trist! Mli skickade ett himla gulligt sms till mig, och B1 skickade ett fint mms! Sant blir jag glad av! Och sen nar Tim harmar Pontiak och Frida hanger pa! Eller nar Nesim gosar upp mig i skeden! Love :D

Jag kommer hem om precis en vecka nu, minus/plus nagra timmar! Da ska jag antligen fa ha min mysdag med Micke! Lovely! Mickes foraldrar skickade mig en lagesrapport over hur det gick pa andra chansen med melodifestivalen! Nordman och Sibel! Ingen Carola??? Hm.... Underbara manniskor de dar Maud och Claes!

Love from Scotland, and see you soon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0