Vårdag i november

Som om inga sorger fanns,
naturens lagar i balans.
Som om vi alltid var tillsammans.
Men som om världen sa ifrån.
Som gladar dar drar korta strån;
Jag blir väl kvar här i stan vid Stångån.

Vi levde ut en kort sekund
så långt från tankarna av avund.
Och samma tankar en gång till,
på vad vi gjort och vad vi vill.
Som om lyckan var en fjäril.
Vi skaffar håv att fånga i,
fast den trivs bäst när den är fri;
finns ingen bur som den trivs bra i.

Som att be för ingenting,
och som att knäppa utan händer;
vi liksom väntar på en vårdag i november.

Som om tankarna stod still;
kan inte säga vad man vill,
så man går tyst omkring och drömmer.
En vidrig tystnad, feg och snål,
blir dialog av alkohol;
man vågar säga allt man glömmer.

Men som tiga vore guld
och som om ölen tog nån slags oskuld.

En spegelbild i en vattenpöl
visar upp en bakfull knöl
som håller käft tills han får starköl.
Som om problemen blev en vän,
så kysste vi varandra igen.
Fast inget kunde stoppa tiden.

/Lars Winnerbäck

Igår hade jag nog världens bästa kväll på väldigt länge. Tack snälla söta gulliga vänner! Det var nice!
Och äntligen ikväll så är det delfinal med melodifestivalen, livet leker och jag vinner !!!image22
Min underbara utsikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0