Nervös och stressad

Jag känner hur rese-, och tentanerverna tar övertag om mig! Jag kunde inte sova ut hela morgonen idag, tror det är mest för att jag är nervös och stressad(men kanske även för att Micke tog sån plats i sängen inatt). Jag kan ju vara glad över att jag inte är som min resekamrat Frida är. Hon har flygskräck. Hennes föräldrar hade tagit med henne till Flygmuseet i Linköping i helgen, för att hon skulle vänja sig lite vid flygplan innan hon ska flyga iväg. Tim måste nog föra över massa Seinfeldavsnitt till sin Ipod, så kan de sitta bredvid varandra och kolla på det. Jag tänker inte sitta bredvid dem om de ska kolla på det bajsprogrammet, finns det något värre? Jo, Glamour och Days of Our Lives kanske....


Utsikt från plan
över Málaga.


Igår så gick jag hem till Mli efter skolan, vi drack kaffe, ringde CSN och pratade skvaller. Det var himla mysigt, det är alltid massa mys att träffa henne. Jag önskar att alla människor kunde få ha en egen Mli, vad bra de skulle må då! Vi gick vidare till världens bar för att dela en ölkanna. Och Markus Krunegård var där, jag blir alltid lika till mig när jag ser honom. Jag pratade lite med honom, och jag tror att han blev lite impad över att jag visste om hans solokarriär och hans radiopratardebut. Men trevligt var det. Han blev lite ledsen över att jag och Leonard har gjort slut, och han skulle ta tag i det där med Leonards tatuering till skivomslag igen. Hoppas det blir av, det skulle nog pigga upp Leonard lite. Han kan behöva det.


Världens bars öl
är nog godast i
hela Norrköping.


Jag lyssnar på P3 nu (som alltid när jag pluggar) och de pratade om tvångstankar. Marit Bergman har en tvångstanke om att gå i trappor, hon tror jämt att hon ska ramla och slå ihjäl sig. Salem Al Fakir har tvångstankar om att han inte skulle kunna säga hej då ordentligt till folk han tycker om. Timo Räisänen har tvångstankar om abrunnslock, och om att kolla ifall spisen var avstängd innan han gick hemifrån. Vad har jag för tvångstankar? En klasskompis till mig från högstadiet hade som tvångstankar att hon var tvungen att ta upp saker från marken som hon tyckte såg ensamma ut. Jag kommer ihåg en orienteringslektion vi hade, hon kom tillbaka med en gren, avgränsningstejp och en napp. Tack vare henne så kom vi sist tillbaka (Ja, eller förutom för Eric som kom tillbaka på kvällen för att han hade tappat bort sig i skogen. Har till och med för mig att vi var tvungna att ringa polisen). Men, jag har som tvångstanke att alltid tända trappuppgångslyset. När jag gick hem till Mli med kryckor, förrförra våren, så kunde jag ju inte använda mina händer när jag skulle trycka på lysknappen, så jag fick använda huvudet. Mli brukade alltid säga:använd skallen! åt mig då. Helt hysteriskt roligt!


Min brutna fot.

Abrunnslockstvångstankarna, kommer de från Fucking Åmålfilmen, eller fanns de redan innan? Jag kommer ihåg att jag alltid har hoppat över dem brunnarna, men varför?

Vad har ni för tvångstankar?


Nyfiken på era
tvångstankar.


Nu ska jag bli klar med min tenta så att jag kan göra mina läxor till Pedagogical Grammar och Written English, och så att jag kan vara ledig imorgon på kvällen då Micke och jag ska ha hejdåmys!

Kommer sakna
 det här!

Kommentarer
Postat av: Tim

Nä nu blir jag sur! Seinfeld är VÄRLDENS ROLIGASTE OCH BÄSTA SERIE!!!!!!!!!!!!!!!! :)

2008-02-27 @ 20:19:56
URL: http://nordantill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0