Nya dager

Micke har klippt sig! Han har klippt sig kort! Jag trodde inte att det skulle bli bra (jag är ju så galen i långt hår!), men han blev riktigt snygg! Och nu så behöver jag inte borsta igenom hans hår längre, det kunde verkligen bli väldigt trassligt! Micke har även införskaffat sig nya skor, kofta, väst och en ny röd vårjacka! Sjukt nice!

Han klippte bort
en halvmeter...

Jag mötte Sanna och Basse på systemet idag, de ska till London imorgon! Jag blev sjukt avundssjuk! Inte för att de skulle till London, men för att de ska iväg ihop! Jag har ju precis varit borta i två veckor så jag behöver inte vara det igen på ett tag (kan faktiskt vänta tills sommaren) men jag vill också åka iväg med min partner nångång....snart... Och sen så vill jag iväg med Mli också! Vi har pratat om det flera gånger, först att vi skulle iväg till Málaga men det blev aldrig av. Och nu så har vi sagt att vi kanske ska hitta på något över nyår! Det skulle vara helt underbart!

Ikväll så ska jag hem till Towe där Mli, Tessan och Angelika också ska. Jag ska dit med min nyinköpta vinflaska. Testade en ny smak idag, tänkte att jag skulle lyxa till det. Regala, White Wine, 13 %, 52kronor. Beskrivning: Under flera tusen år har vin tillverkats i de trakter som idag är Rumänien. La Revedere Regala är ett vitt vin i traditionell rumänsk stil. Det är gjort på feteasca regala-druvan och är halvsött och fruktigt med en liten ton av honung.
Det är inte riktigt som det vinet jag, mli och towe drack sist. Då var smakerna av halm, jord osv...

Jag åt lunch med min kusin Erika idag. Det var länge sen vi gjorde det. Och det var länge sen jag träffade henne så här tätt inpå (2 ggr på mindre än en vecka). Inte för att det är något fel, utan det är faktiskt väldigt trevligt. Med tanke på att jag träffade ju henne typ varje helg när vi var yngre. Vi pratade alltid vid per telefon och så hittade vi på en massa saker, som att åka på läger, åka till fjällen...Vi gick alltid upp mitt i natten till köket för att äta rostisar med ost och marmelad, och drack oboy till. Tider det...

Just det, jag har också klippt mig, fast bara klippt till en lugg (Och jag har ju tyvärr inte haft lyxen med att köpa till mig nya kläder...). 
 
Ajöss sneluggen!

Markus Krunegårds nya skiva tycker jag är väldigt bra. Både jag och Micke tyckte inte att det fanns någon dålig låt på skivan. Bästa låten är nog faktiskt "Jag är en vampyr", men jag tycker mycket om "Idioter" också!

Såg att det lyste. Hörde musik. Just där och då tog jag det som en invit
Men din blick var mörk och märklig där du stod på den trasiga mattan bredvid okända skor
Jag fatta allt och ingenting där stod ju du som alltid skulle vara min
Du såg exakt lika påkommen ut som du var. Men ärligt talat det var skönt med ett dåligt svar
Hela världen är så underbar bara man får ett svar
Hela världen är så underbar bara man får ett svar.
/Jag är en vampyr

Elda bastun. Bär lite ved. När ska vi nånsin få se dig le?
Bär vatten låt hjärnan vara ifred. Du har tänkt tillräckligt. Tänk inte mer
Dricker kaffe och tröstar dig. Säger att ni är mycket mognare än mig
Du svarar inte men håller med i spelad ödmjukhet
Pratar med morbror som är sur. Jävla EU.
Inget på riktigt längre. Allting rivs av bidrags pengar.
/Idioter.

Ja, nu är det dags att börja göra iordning sig för tjejkvällen! Jag måste hinna plugga grammatik innan jag ska dit. Har ju fortfarande inte fått betygen för förra året för att jag har missat ett seminarium för mycket, ajsingbajsing malin! Illa, illa! Men det ska jag ta tag i nu. Och ja, jag väntar fortfarande på mina nya linser!

Hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0